Știri Sănătate

Alimentele care reduc riscul bolilor de inimă. Motivele pentru care le consumi

Există o mulțime de alimente care ne sunt la îndemână, dar despre care nu știm cât de bine fac pentru organismul nostru. Unele dintre ele reduc riscul bolilor de inimă și ar trebui consumate foarte des, pentru că au o mulțime de beneficii pentru sănătatea noastră.

Beneficiile cerealelor integrale

Recent au fost realizate studii importante de către oamenii de știință de la Centrul de nutriție umană din cadrul Universității Tufts din Statele Unite, în ceea ce privește alimentația oamenilor. Astfel, specialiștii au constatat că persoanele care consumă mai multe alimente bazate pe cereale integrale și-au redus considerabil cinci factori de risc referitori la bolile de inimă.

Vezi și: Alimente de evitat la micul dejun. Cum îți faci rău fără să-ți dai seama

Experții americani au constatat că, persoanele care consumă trei porții de cereale integrale pe zi, indiferent de modul în care acestea sunt preparate,  diminuează foarte mult posibilitatea îmbolnăviri de afecțiuni cardiace. Bolile de care sunt mai feriți decât ceilalți sunt: tensiunea arterială, mărimea taliei, zahărul din sânge, trigliceridele și nivelul colesterolului LDL.

”Descoperirile noastre arată că consumul de alimente din cereale integrale ca parte a unie diete sănătoase oferă beneficii pentru sănătate, dincolo de faptul că ne ajută să slăbim sau să ne menținem în greutate, pe măsură ce îmbătrânim”, a spus dr. Nicola McKeown, co-autor al studiului, de la Universitatea din Boston.

În plus, cei care înlocuiesc anumite alimente cu cele pe bază de cereale integrale vor observa imediat rezultate pozitive în ceea ce privește greutatea, tensiunea arterială. Totuși, și acestea trebuie consumate regulat, nu în exces, pentru că prezintă și pericole precum îngrășarea.

Motive pentru a consuma cereale

Unul dintre principalele motive pentru a consuma cereale îl reprezintă cantitatea mare de fibre pe care acestea o conțin. Fibrele sunt un tip de carbohidrați care nu aduc niciun fel de contribuție calorică, ci doar efecte benefice pentru sănătatea noastră. Fibrele îmbunătățesc digestia, scad colesterolul, previn diverse tipuri de afecțiuni cronice și luptă împotriva cancerului.

Există multe studii care demonstrează că cerealele reduc apariția cancerului colorectal, datorită cantității de fibre. În fiecare porție de cereale integrale sunt prezente diverse vitamine, minerale, antioxidanți, grăsimi sănătoase, enzime vegetale și fibre.

Comments are closed.