Știri

PRECIZĂRI CNAB UPDATE – Anuntul zilei! Asta vă așteaptă dacă plecați în vacanta în aceasta perioadă

Vanțele românilor sunt ruinate. Sute de pasageri sunt blocați pe aeroportul Otopeni, fie pentru că a lor curse au fost anulate, fie pentru că nu ajung la timp la îmbarcare din cauza colilor imense de așteptare.

UPDATE DREPT LA REPLICĂ AEROPORT OTOPENI

”În urma articolului publicat pe site-ul Antena 3, cu titlul ”Haos pe aeroport: Oamenii sunt nevoiți să doarmă pe jos, pe Aeroportul Henri Coandă din București” și alte site-uri cu titluri similare în care se afirmă că ”Reprezentanții aeroportului nu au oferit niciun punct de vedere oficial și nu au anunțat când ar putea să se rezolve problema”, aducem următoarele clarificări:

Directorul General al Companiei Naționale Aeroporturi București a avut o poziție oficială la solicitarea reporterului Antena 3, exprimându-și, totodată, disponibilitatea de a acorda un interviu.
Situația prezentată în articol este cauzată de anulări de zboruri, companiile aeriene și cele de handling confruntându-se cu o criză uriașă de personal, în contextul unui trafic aerian din ce în ce mai aglomerat. Aeroportul Internațional Henri Coandă are obligația de a facilita pasagerilor condițiile necesare așteptării, motiv pentru care s-a luat măsura de a amenaja o zonă de așteptare în pasajul dintre terminalul Sosiri și cel de Plecări.
Totodată, pentru ca toți pasagerii care urmează să călătorească să se îmbarce la timp și în siguranță, s-a comunicat, în mod repetat, necesitatea prezentării din timp la aeroport – cu 2,5 – 3 ore înainte de decolare.

Cursa aeriană a cărei întârziere a generat cel mai mare disconfort pasagerilor a fost cea către Milano Malpensa (RYR8735), întârzierea fiind determinată de lipsa personalului de bord. Aceasta era programată inițial să decoleze ieri 18 iunie la ora 23.40 și a decolat astăzi, 19 iunie la ora locală 15.55.
Pe întreaga perioadă cât pasagerii au fost nevoiți să staționeze în aeroport, au primit toate informațiile disponibile de la compania de handling și de la personalul aeroportului.”

Aeroportul Otopeni a devenit un adevărat furnicar, indiferent de zi sau de oră, pentru că în această perioadă tot mai mulți români pleacă în vacanță. Cozi de sute de oameni s-au format încă de azi-noapte la ckeck-in, la controlul de securitate, la mâncare și chiar și la toalete.

David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor, a declarat la Digi24 că întârzierile și aglomerația din aeroporturi au devenit o problemă generală în Europa, iar în România situația este mai bună comparativ cu alte state.

La aeroportul Henri Coandă, traficul pe primele 4 luni ale anului a depășit 3 milioane de pasageri. Traficul aerian a înregistrat valori peste așteptări, reducându-se din decalajul față de 2019, cel mai bun an din istoria traficului aerian, și atingând aproximativ 80% față de nivelul din 2019.

David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor: “Este o problemă generală în Europa cu aglomerația și întârzierile. Situația în România este mai bună decât în restul Europei.

Ne pare rău pentru neplăcerile pasagerilor, încercăm cu companiile de handling și companiile aeriene să atenuăm cât mai mult cauzele acestor întârzieri, cauza acestei aglomerații, lipsa de personal pe aeroporturile mari din Europa, lipsa de personal pentru companiile aeriene și companiile de handling în perioada de criză.”

Ciceo spune că una dintre principalele cauze o reprezintă disponibilizarea personalului în timpul pandemiei. Acesta a avut și câteva recomandări pentru turiștii care pleacă în această perioadă din țară cu avionul.

“Au disponibilizat personal, traficul a crescut destul de brusc în luna mai 2022. Față de mai 2021, traficul e de trei ori mai mare în România și la fel în Europa. Oamenii trebuie să se informeze la companiile aeriene, legat de charterele turistice. Cu o zi înainte să verifice din nou ora și zborul. Ar trebui să fie cu trei ore înainte în aeroport, ca să reușească să facă check-in și toate procedurile”, a mai spus președintele Asociației Aeroporturilor, la Digi24.

Oamenii se plâng de faptul că nu primesc informații cu privire la întârzierile apărute.

– Noi stăm aici de aseară, trebuia să decolam la 23.40, ne-au amânat până la 1.40 , nu știm de ce. Ne-au urcat în avion și ne-au coborât. Ne-au programat azi pentru ora 1.

Adrian Olănescu
Adrian Olănescu este jurnalist cu 14 ani exeperiență în domeniul social și eveniment. Și-a început cariera la Realitatea TV și mai apoi a lucrat la Știrile Pro TV. Dupa ani de televizune a trecut în jurnalismul online și a lucrat pentru mai multe site-uri din top 10 BRAT. De asemeena a condus 5 ani un site de lifestyle feminim care era pe primul loc în topul accesărilor.

Comments are closed.