Magazin

Care sunt alimentele care conțin fier și sunt bune și la gust

Alimentele bogate în fier sunt extrem de importante pentru sănătate. Ele nu ar trebui să lipsească din meniul zilnic al fiecăruia dintre noi. Fierul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și pentru menținerea sănătății pe termen lung. Alimentele cele mai bogate în fier sunt cele de origine animală, dar există și vegetale care conțin cantități mari de fier.

Care sunt alimentele care conțin fier

Ficatul este, de departe, alimentul cu cel mai mare conținut de fier. Cantitatea de fier diferă în funcție de originea ficatului, astfel că: ficatul de gâscă are 30 miligrame de fier, ficatul de porc are 22,1 miligrame, iar cel de vițel are 7,9 miligrame de fier.

Carnea de vită, în special mușchiul, este o sursă generoasă de fier – 85 de grame de friptură asigura organismului 2,1 miligrame de fier. Deși nu este la fel de bogat în fier cum este carnea de vită, 100 de grame de piept de pui conține aproximativ 0,7 miligrame de fier.

Și gălbenușul de ou este o sursă importantă de fier. Acesta conține 7,2 miligrame de fier, iar dacă este consumat împreună cu albuțul ajută la asimilarea mult mai bună a fierului.

Iubitorii fructelor de mare trebuie să știe că și acestea conțin fier și, în plus, sunt recomandate și persoanelor vegetariene.

Legume care conțin fier

Spanacul este unul dintre cele mai importante alimente care conțin fier, fiind pe locul 1 în topul legumelor. O salată de spanac este suficientă pentru a acoperi necesarul zilnic de fier al organismului uman.

Broccoli conține nu doar fier, ci și vitamina C, vitamina K si magneziu, vitamina C contribuind major la îmbunătățirea capacității de absorbție a fierului în organism.

Un aliment bogat în fier care a devenit din ce în ce mai popular grație proprietăților sale este orezul brun. O ceașcă preparată de orez brun conține aproximativ 0.8 mg de fier.

Alimentele care te ajută să slăbești

Pe lista alimentelor bogate în fier este și ovăzul. O ceașcă preparată de fulgi de ovăz conține 1,6 mg de fier.

O legumă foarte apreciată care intră în topul alimentelor bogate în fier este cartoful. Un cartof copt de mărime medie conține de 3 ori mai mult fier decât o porție de 85 de grame de piept de pui.

Semințele de susan sunt bogate în fier. Ele pot fi consumate sub formă de batoane, în salate sau hummus. 100 grame de semințe de susan conțin 10 miligrame de fier.

Nu în ultimul rând – fasolea – conține foarte mult fier, dar cantitatea acestuia diferă în funcție de soi. De exemplu: fasolea mung: 6,8 mg/100 gr fier, fasolea alba: 6 mg/ 100 gr, fasolea roșie: 3 mg/ 100 gr și fasole verde – 2 mg/ 100 gr fier.

 

Comments are closed.