Știri Sănătate

Cum ținem post fără să ne îngrășăm. Cele mai sănătoase alimente

Perioada de post reprezintă una dintre cele mai mari provocări din toate punctele de vedere. Postul este curățirea trupului, dar mai ales a trupului. Totuși, unii credincioși nu țin postul corect și tind să realizeze la final că s-au ales cu câteva kilograme în plus. Află cum să postești corect și ce alimente să alegi.

Cum ținem post corect

Din data de 15 noiembrie a început postul Crăciunului. Pentru mulți, perioada de post este cu adevărat una dificilă pentru că, pe lângă curățirea sufletului, se mai aleg și cu câteva kilograme în plus. Specialiștii spun că există soluții la care putem apela pentru a evita acumularea de kilograme în plus.

Majoritatea credincioșilor ies din post cu mai multe kilograme, asta din cauza faptului că nu știu ce alimente să aleagă. Trebuie să știm că nu tot ceea ce este vegetal este și sănătos sau dietetic și unele produse din comerț au o mulțime de efecte negative.

Specialiștii ne recomandă să consumăm o varietate de legume, fructe, cereale de bună calitate și să fim atenți la cum ne organizăm mesele. Important este să nu sărim peste mese, să evităm alimentele cu grăsimi multe și mai ales dulciurile. Chiar dacă sunt de post și nu conțin lapte, ele sunt destul de problematice.

Ce alimente să consumăm în post

Un exemplu de meniu pentru o zi întreagă a fost realizat de un specialist în nutriție, care spune că nu trebuie să uităm nici de ulei. Trebuie să îl adăugăm pe acesta în mâncăruri, precum și în salate. Putem opta pentru ulei de măsline sau floarea-soarelui, dar în cantități moderate.

“De exemplu putem consuma la micul dejun o felie de pâine cu avocado şi legume, cu nişte roşii sau ardei. La prânz, o ciorbă de fasole sau iahnie de fasole cu salată, iar seara, nişte ciuperci la grătar şi alte legume. Între mese putem consuma două-trei fructe.”, a spus medicul Maria Niţescu.

Seminţele sunt o altă sursă de proteine şi fibre care pot fi folosite în diverse preparate şi în diferite momente ale zilei, contribuind la o digestie bună. La fel de bune sunt și nucile, alunele, care au o mulțime de beneficii pentru organism dacă sunt consumate așa cum trebuie.

Comments are closed.