Știri Sănătate

De câte ore de somn ai nevoie în funcție de vârstă

Pentru o viață sănătoasă trebuie să existe un echilibru între orele de activitate și cele de somn. Somnul este o parte esențială a vieții noastre, dar câte ore ar trebui să petrecem dormind, pentru ca organismul nostru să funcționeze optim?

În medie petrecem o treime din viață dormind. Fiecare dintre noi avem nevoi diferite atunci când vine vorba de somn.

Cât trebuie să dormim

Știm că somnul este esențial pentru organismul nostru, indiferent de vârstă, însă de câte ore de somn avem nevoie? Trebuie să dormim ziua sau noaptea? Acestea sunt câteva întrebări la care vom răspunde în continuare.

Cât este normal să doarmă un nou născut, un copil de doi ani, un preșcolar, un școlar, un adolescent, un tânăr, un adult și un vârstnic.

Conform informațiilor publicate de National Sleep Foundation, durata minimă a somnului zilnic trebuie să fie de 7 ore. Aveți în cele ce urmează, numărul de ore pe categorii de vârstă:

Nou-născuți (0-3 luni): 14-17 ore/zi (anterior 12-18)
Sugari (4-11 luni): 12-15 ore (anterioar 14-15)
Copii mici (1-2 ani): 11-14 ore (anterior 12-14)
Preșcolari (3-5 ani): 10-13 ore (anterior 11-13)
Școlari (6-13 ani): 9-11 ore (anterior 10-11)
Adolescenți (14-17): 8-10 ore (anterior 8,5-9,5)
Tineri (18-25): 7-9 ore (categorie nou introdusă în studii)
Adulți (26-64): 7-9 ore
Vârstnici (65+): 7-8 ore (categorie nou introdusă)

Există un număr minim recomandat de ore de somn

Trebuie să știți că există un minim de ore sub care nu trebuie să scădem, tot în funcție de vârstă. Conform specialiștilor, somnul insuficient sau excesiv ne poate crea probleme de sănătate.

Ei atrag atenția că dacă dormim prea mult în mod regulat, avem un risc mai crescut de obezitate, dureri de cap, dureri de spate și probleme cardiace. De asemenea, tot specialiștii spun că femeile care dom mai puțin de 6 ore pe noapte se luptă cu depozite de grăsime depuse pe abdomen comparativ cu femeile care dorm mai mult. Bărbații care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte au obezitate viscerală și sindrom metabolic.

Somnul de noapte este cel mai important, de aceea trebuie să ne odihnim minim 7 ore pe zi după ce am depășit vârsta de 18 ani. Lipsa somnului conduce la scăderea răspunsului sistemului imunitar, motiv pentru care în perioada virozelor de sezon, specialiștii ne recomandă să dormim mai mult. În această perioadă, organismul nostru secretă mai multe citocine, o proteină care ne ajută să luptăm cu infecțiile și inflamațiile.

Comments are closed.