Știri

Doliu în România! Pierdere imensă în lumea artistică

O veste tristă pentru lumea artistică din România. S-a stins din viață ultimul membru al familiei marilor profesori care au format generații de pictori la UNArte București. Anunțul cu privire la dispariția sa a fost făcut de către președintele Departamentului de Critică și Istorie a Artei, din cadrul Uniunii Creatorilor Profesioniști.

Doliu în lumea artistică din România

S-a stins din viață marele pictor Iacob Lazăr, ultimul membru al familiei care a format generații de pictori la UNArte București. Pictorul care a plecat dintre noi la vârsta de 91 de ani va fi înmormântat la Mănăstirea Cernica.

A decedat marele pictor Iacob Lazăr. Se stinge astel toată familia marilor profesori Rodica, Iacob și Ion Lazăr care au format generații de pictori la UNARTE București. Să le păstrăm celor trei mari artiști o amintire luminoasă!, a transmis Aristotel Bunescu, Președintele Departamentului de Critică și Istorie a Artei, din cadrul Uniunii Creatorilor Profesioniști.

Doliu în România! Pierdere imensă în lumea artistică

Cine a fost regretatul pictor Iacob Lazăr

Iacob Lazăr s-a născut la Trifeşti-Roman, judeţul Neamţ, în 1931. În 1956 a absolvit secţia de Artă Monumentală a Institutul “Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, în tinereţe lucrând ca ilustrator de carte sub pseudonimul de Ion Ion.

În facultate, Iacob Lazăr i-a avut ca dascăli, printre alţii, pe Alexandru Steriadi, George Lowendal, Gheorge Labin, Ştefan Constantinescu. Adevăratul său magistru a devenit pe parcurs şi a rămas Alexandru Ciucurencu.

A practicat o vreme arta monumentală, transpunând o serie de proiecte în tehnicile picturii al secco, simili-vitraliu sau mozaic în plăci ceramice, însă s-a reîntors de fiecare dată la pictura de şevalet, excelând în tehnica culorilor de ulei pe pânză, uneori de guaşă pe hârtie sau desen în cărbune şi tuş.

Pictura sa se caracterizează prin rigoare compoziţională, o linie a desenului care are la bază studiul îndelung şi susţinut după natură şi lecţiile maeştrilor picturii româneşti şi universale, cât şi nuanţările cromatice extrem de rafinate, propunând acorduri subtile între tonuri şi o armonie de ansamblu perfect echilibrată.

Comments are closed.