Știri Sănătate

Evită să faci asta înainte de somn! Iată cele mai nocive obiceiuri

Somnul și odihna în general sunt foarte importante pentru sănătatea noastră. Organismul funcționează la capacitate optimă doar atunci când aveam un stil de viață echilibrat, când alertăm munca cu odihna și desigur când alimentația este fix ceea ce trebuie pentru nevoile noastre. Există câteva obiceiuri pe care unele persoane le au înainte de somn și care ne fac foarte mult rău.

Cele mai nocive obiceiuri înainte de somn

Între ultima masă a zilei și ora de culcare trebuie să fie o pauză de două-trei ore în care să nu consumăm nimic, asta pentru a avea un somn odihnitor. Sunt multe persoane care se confruntă cu insomnii și pentru care noaptea începe calvarul. Pur și simplu nu pot adormi, sau dorm cu pauze, iar dimineața se trezesc mai obosiți decât erau înainte de culcare.

Asta se întâmplă din cauza unor obiceiuri greșite pe care mulți le au și nu le conștientizează, sau nu fac legătura între ele și somnul nesatisfăcător.

În primul rând trebuie evitate cinele copioase înainte de somn, băuturile carbogazoase, cafeaua, ciocolata care conține cofeină, pastele, cerealele și carnea, fie că este vorba de carne roșie, de pui sau de porc.

Chiar dacă îți bucură papilele gustative, aceste alimente și băuturi nu fac altceva decât să îți saboteze somnul.

Nici legumele nu sunt recomandate pentru consum înainte de somn. Ele au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate, astfel încât nu vor face altceva decât să îngreuneze digestia și să te țină departe de un somn relaxant.

Chiar dacă sunt vedetele sezonului, mandarinele și clementine care par o idee bună în orice moment al zilei, trebuie evitate înainte de somn. Conțin fructoză care fermentează în intestine și provoacă balonare și crampe.

Ce să mănânci/bei înainte de culcare pentru un somn bun

Un ceai de plante este cea mai bună alegere pe care o poți face înainte de somn. Înlocuiește gustarea de seară cu un ceai îndulcit cu puțină miere care va avea un efect de calmare și te va duce într-o stare somnolentă plăcută. De asemenea, un pahar cu lapte cald poate fi o opțiune bună de consum înainte de somn.

Surprinzător sau nu, dacă ai probleme cu somnul, ceapa este cea care te poate ajuta să dormi mai bine. Ceapa este bogată în L-triptofan, o formă de aminoacizi care acționează ca un sedativ natural, ajută la reducerea nivelului de stres și scade nivelul zahărului din sânge.

Comments are closed.