Știri

Lovitură grea pentru un celebru lanț de supermarketuri! Nereguli mari la produsele pe care le vinde

Un lanț celebru de magazine a primit o lovitură mare din partea unei instituții, după ce nu și-a îndeplinit obligațiile așa cum trebuie. Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri o serie de informații, pe care acest lanț nu le-ar fi transmis în conformitate cu realitatea.

Mega Image a furnizat informații eronate

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază. Mai exact, a fost vorba despre uleiul de floarea-soarelui, al cărui preț a fost transmis greșit.

Vezi și: Acest aliment ne scurtează viața! Aveți grijă cât de des îl consumați

Una dintre erori a vizat prețul mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an. În urma unei analize a mai multor retaileri, Mega Imagine înregistra un preț extrem de mic, de 3,69 de lei/litru. Acest preț apărea și în aplicația Monitorul Prețurilor, deși produsul nici măcar nu mai exista în magazine la acea perioadă.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a explicat că transmiterea unor informații greșite a adus probleme mari lanțului de magazine. Acesta promite clienților că se asigură ca de acum să fie publicate în Monitor doar informații adevărate, astfel încât aceștia să nu citească detalii greșite de pe sursele de informare.

“Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare indică prețurile mai multor lanțuri de magazine: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan. Este un proiect important, menit să le vină în ajutor clienților.

Comments are closed.