Știri

Ministrul Educației anunță modificări pentru trei discipline școlare. Ce îi așteaptă pe elevi

Ministrul Educației anunță schimbări importante care vizează trei discipline școlare. Sorin Cîmpeanu are în plan mai multe modificări care vizează atât programa școlară, cât și cele două mari examene naționale: Evaluarea Națională și Bacalaureatul.

Modificări pentru trei discipline școlare

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, lansează o provocare publică, și anume: Calificative în loc de note la discipline precum Muzică, Desen și Educație fizică. Ministrul a explicat care sunt obiectivele proiectului România Educată și ce are în plan pentru elevii din România.

Sorin Cîmpeanu susține încurajarea performanţei, despre care spune că se obţine doar prin competiţie, și vorbește totodată despre susţinerea echităţii accesului egal la o educaţie de calitate.

În locul notelor, la discipline precum Muzică, Desen și Educație Fizică, Ministrul Educației propune să existe calificative: admis și respins.

Una din soluţiile pe care vă invit să le luaţi în calcul ar fi aceea a diminuării, a goanei după note, prezentă mult prea mult în şcoala românească – părinţii care vor neapărat note mari pentru elevii lor, că merită sau nu merită, părinţii sunt Subiectivi şi pot să înţeleg asta, îşi doresc note mari pentru elevii lor, îşi doresc premii – dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note de la 1 la 10 la discipline precum Muzică, Desen, Educaţie fizică şi am da calificative, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației spune că învățământul românesc are ca obiectiv premierea competenței și renunțarea la accentul pe competențe, pe conținut, pe evaluarea și premierea conținutului.

Sorin Cîmpeanu: doar 6% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională știu să scrie perfect românește

Ministrul Educației a tras câteva concluzii după afișarea rezultatelor la examenul de Evaluare Națională de anul acesta. Sorin Cîmpeanu a anunțat că doar 6% dintre elevi știu să scrie perfect românește, cu referire la un subiect de la Limba și literatura română, care le-a dat bătăi de cap absolvenților de clasa a VIII-a. Copiii au întâmpinat probleme în a conjuga verbele “a fi”, “a vrea” și nu au știu să facă corect acordul pronumelui cu cu substantivul.

Spre exemplu, itemul 8 de la subiectul 1 B, doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect românește. Este o concluzie tristă, dar importantă, a spus Sorin Cîmpeanu.

Tot ministrul a concluzionat că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat, iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.

Comments are closed.