Știri

Noi scumpiri pentru români. Fermierii anunță: produsele pentru care vom plăti mai mult

Se anunță noi scumpiri pentru români! Vestea proastă vine din partea fermierilor care vorbesc despre scumpiri fără precedent la carne, lactate, fructe și legume. Prețurile vor urca și până la 30%, motiv pentru care se vor simți destul de puternic în buzunarele românilor.

Fermierii din România anunță noi scumpiri

Fermierii anunță scumpiri mari la mai multe categorii de produse, în perioada imediat următoare, din cauza costurilor de producție tot mai mari. Dacă anul trecut carcasa de vită se vindea cu 9 – 10 lei kilogramul, anul acesta prețul s-a dublat. Este mărturia unui fermier din județul Mureș:

Preţul la carne de vită, din fericire, în ultimele două luni, a crescut, a explodat destul de bine, a ajuns în carcasă la 18 lei -19 lei, a spus pentru Antena 3, Iacob Boca, fermier agricultor.

Același fermier a dezvăluit că vor fi scumpiri și pentru lapte și că majorarea prețurilor se reflectă în cheltuielile de salarii, curent electric și carburant.

Laptele trebuie să ajungă urgent la 2,5 lei la poarta fermei. Noi acum vindem lapte cu cât producem, care vindem cu un 1,95- 2 lei, dar sunt şi care vând cu 1,5 -1,7 lei, a mai spus fermierul.

Creșterea prețurilor vizează și piața legumelor, din cauza costurilor mari de producție cu îngrășămintele și pesticidele. În acest caz, anul acesta prețurile vor fi mai mari cu maxim 10%.

Scumpiri mari la carnea de vită, porc și oaie

Veștile sunt proaste și pentru cei care consumă carne, fie că este vorba despre carne de porc, de vită sau de oaie, că tot se apropie sărbătorile Pascale unde mieul este vedeta sezonului. Patronul unei măcelării din Capitală a spus la Antena 3 că se vehiculează scumpiri cu până la 20% pentru vită, porc și oaie.

Dacă anul trecut, pentru un kilogram de carne de miel, bucureștenii scoteau din buzunar 35 de lei, în 2022 prețul per kilogram va depăși 40 de lei.

Antreprenorii luptă cu scumpirile nu doar la utilități, ci și la materii prime, iar aceste creșteri se reflectă în prețul final care îl vizează direct pe consumator. Se preconizează că multe mărci vor dispărea în viitorul apropiat de pe rafturile magazinelor, asta pentru că marii producători de alimente din Europa au scumpit deja produsele, iar retailerii se văd nevoiți să negocieze drastic prețurile.

Comments are closed.