Știri Sănătate

Nutriționistul Mihaela Bilic: 5 fructe și 5 legume pe care nu merită să le cumperi BIO

Consumul de fructe și legume, și activitatea fizică asigură o viață sănătoasă, și au nenumărate beneficii asupra organismului. De câțiva ani există o predilecție pentru consumul de alimente BIO, în ideea în care acestea sunt sănătoase și ecologice. Nutriționistul Mihaela Bilic recomandă 5 fructe și 5 legume despre care spune că nu are rost să le cumpărăm BIO.

5 fructe și 5 legume pe care merită să le cumperi

Mihaela Bilic spune că există 10 fructe și legume pe care nu merită să le cumperi BIO, pentru că au o încărcătură de pesticide redusă și când sunt cultivate prin metode convenționale.

Mulți optează pentru produse cu eticheta BIO, însă medicul nutriționist spune că nu întotdeauna merită investiția financiară.

Iată care sunt cele 5 fructe și legume sănătoase ne-BIO

Banane

Kiwi

Mango

Ananas

Avocado

Legume

Broccoli

Vinete

Varză

Ceapă

Sparanghel

Mihaela Bilic spune că dintre cele 43 de categorii de fructe și legume prezente în Ghidul pesticidelor, cele 10 produse enumerate mai sus au o încărcătură de pesticide foarte redusă chiar și atunci când sunt cultivate prin metode convenționale, deci sunt sigure pentru consum și în varianta ne-BIO.

Pe de altă parte, nutriționistul precizează că anumite fructe și legume necesită cantități mai mari de pesticide față de altele, de aceea merită să cheltuiți în plus pentru varianta BIO (agricultură biologică).

Este vorba despre: legume-ardei gras, țelină, salată, spanac, cartofi, fructe- mere, pere, piersici, căpșuni, struguri.

Printr-o postare pe Facebook, specialistul în nutriție a precizat că singurul criteriu de alegere a unui produs de pe raft este să fie minim procesat și să conțină ingrediente clasice și puține la număr.

Promovate ca având calități nutriționale superioare și fiind cultivate fără îngrășăminte și pesticide, aceste produse BIO au un preț pe măsură. Însă nu întotdeauna investiție financiară merită, mai ales când putem consuma produse locale, de sezon, obținute prin metode responsabile și NEintensive de producție, a precizat Mihaela Bilic.

Specialiștii Organizației Mondiale a Sănătății recomandă un consum zilnic de minim 400 de grame de fructe și legume pe zi, care poate ajuta organismul la prevenirea bolilor cronice, cum ar fi bolile de inimă, cancerul, diabetul și obezitatea.

Comments are closed.