Magazin

Trei moduri în care poți găti ouăle. Rețete simple și delicioase

Ouăle sunt bogate în proteine și sunt foarte versatile. Din cele mai vechi timpuri, oul este un produs valoros pentru alimentația umană. Este bogat în factori nutritivi care sunt indispensabili organismului. Oul poate fi consumat fiert, prăjit, sau în combinație cu alte alimente.

Trei moduri în care poți găti ouăle

Iată trei moduri în care poți găti ouăle, pe care mulți nu le tratează cu seriozitate în bucătărie. Existe variante în care poți integra ouăle nu doar pentru micul dejun și pentru prânz, ci și pentru cină.

Ouă coapte – Încălziţi cuptorul la 175 de grade şi ungeţi cu unt o tavă pentru brioşe. Aşezaţi în fiecare formă câte un ou, peste care presăraţi sare şi condimentele preferate. Coaceţi pentru 15-17 minute.

Frigănele – Bateţi ouăle cu lapte şi, pentru un plus de aromă, puneți puţină nucşoară, apoi înmuiaţi feliile de pâine în acest amestec. Prăjiţi-le într-o tigaie cu ulei, la foc mediu, circa 2-3 minute pe fiecare parte, până devin arămii. Serviţi cu dulceaţă sau presărate cu zahăr pudră, alături de un pahar cu lapte.

Fritatta cu legume – Bateţi 4 ouă cu un sfert de cană cu lapte, sare şi piper, adăugaţi legumele preferate (puteţi folosi broccoli, ceapă, ardei, ciuperci, cartofi, spanac), bacon şi puţină brânză.

Amestecaţi bine, turnaţi compoziţia într-o tavă sau tigaie cu unt. Puteţi găti pe aragaz sau în cuptor, la temperatură medie, până când se rumeneşte. Luaţi de pe foc, lăsaţi să se odihnească puţin, apoi serviţi.

Valoarea nutritivă a oului

Oul este alcătuit din trei părţi: oajă, albuş şi gălbenuş. Dintre acestea, albușul și gălbenușul au valori nutritive care ajung în organismul uman. Albuşul reprezintă aproximativ 55% din greutatea cu cea mai mare concentrație de proteine, enzime, vitamine şi substanţe minerale (săruri de potasiu, cantităţi mici de calciu, fier şi magneziu).

De asemenea, gălbenuşul reprezintă aproximativ 35% din greutatea oului şi conţine  cantităţi mari de lipide (64% sunt gliceride, 30% fosfolipide şi 6% colesterol).

Albuşul reprezintă aproximativ 55% din greutatea totală a unui ou şi este de consistenţă vâscoasă, concentrează proporţia cea mai mare de proteine, enzime, vitamine (riboflavină şi tiamină) şi substanţe minerale (săruri de potasiu, cantităţi mici de calciu, fier şi magneziu).

Rețetă de chec aperitiv cu tot ce găsești în frigider

Coaja unui ou reprezintă aproximativ 10% din greutatea acestuia şi este compusă din carbonaţi de calciu (94%), de magneziu (1,5%), fosfaţi şi alte substanţe organice insolubile în apă.

Comments are closed.