Categories: Știri

Reacția unei turiste olandeze când a văzut cât costă mâncarea în România. A descris-o în două cuvinte

România a intrat pe lista destinațiilor europene de top pentru turiști din întreaga lume. Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în primele șase luni ale anului, țara noastră a fost vizitată de aproape 6 milioane de străini.

Acești turiști sunt atrași de peisajele naturale sălbatice, patrimoniul cultural bogat și ospitalitatea românilor. În București, mai ales în centrul istoric, sunt mereu grupuri de vizitatori străini. Majoritatea preferă să închirieze apartamente în regim hotelier.

O turistă din Olanda a declarat: „Suntem aici pentru că partenera mea este pe jumătate româncă și a vrut să îmi arate țara. Facem activități turistice. Am fost în Brașov, la Bran, bineînțeles, am vizitat Salina, ne-am bucurat de natură și de orașele de aici. Am rezervat doar prin Airbnb”.

Pe lângă bucătăria tradițională românească, turiștii sunt dornici să încerce și mâncarea orientală.

Mustafa Kara, șef de restaurant, a spus: „Avem clienți străini din Ucraina, Israel, Italia și multe alte țări. Oferim și preparate vegane, și shaorma, și diverse tipuri de carne. Turiștii sunt curioși să încerce mâncarea orientală”.

Majoritatea străinilor au vizitat Bucureștiul, aproape 1 milion de persoane explorând străzile pline de istorie ale capitalei în primele șase luni ale anului. Orașele Brașov și Constanța au fost, de asemenea, destinații populare, semn că turiștii sunt interesați atât de munte, cât și de mare. Cei mai mulți vizitatori au venit din Germania, Italia și Statele Unite ale Americii.

Simona Constantinescu, președinta FHIR, a explicat: „În hotelurile de oraș vedem o concentrare mai mare de turism de afaceri, care fluctuează în funcție de sezonalitate. Pe litoral avem turism de vacanță, iar în centrul țării și în stațiunile turistice din Transilvania există un mix de tipuri de turism, concentrându-se pe zonele cunoscute. Clujul este o destinație populară pentru festivaluri”.

România a devenit atractivă și pentru mulți creatori de conținut străini, fiind promovată pe rețelele de socializare ca o țară cu destinații deosebite și mâncare delicioasă.

Rozalia Despinescu

Experiență de 10 în presa din România. Reporter și redactor la o televiziune locală din Galați, iar după ce a descoperit presa online, a ocupat mai multe poziții la publicații online: redactor, social media manager, editor coordonator.