Știri

Un nou studiu dezvăluie cât trebuie să mergem pe jos pentru a ne crește durata de viață

Rămânerea activă, pe cât posibil, este o componentă cheie a oricărui stil de viață sănătos. Deși studiile au încercat să demonteze credința de lungă durată conform căreia 10.000 de pași pe zi reprezintă numărul ideal de atins, ceva la fel de simplu ca mersul pe jos poate avea, fără îndoială, un efect pozitiv asupra sănătății fizice, scrie mensjournal.com.

Un nou studiu publicat de London School of Economics și de platforma de sănătate și wellness Vitality Global a constatat că 5.000 de pași de trei ori pe săptămână timp de doi ani poate adăuga până la trei ani la speranța de viață a unei persoane. De asemenea, poate scădea cu până la 13 % costurile de sănătate ale celor care merg pe jos.

Ce au demonstrat studiile

Pentru a ajunge la aceste cifre, cercetătorii au creat „The Vitality Habit Index”, care a analizat comportamentele și obiceiurile a un milion de membri Vitality din Marea Britanie și Africa de Sud între 2013 și 2023. Scopul a fost acela de a găsi cele mai bune modalități prin care oamenii își pot forma și menține obiceiuri sănătoase pe tot parcursul vieții și de a descompune știința din spatele modului în care aceste obiceiuri pot duce la o viață mai lungă și mai satisfăcătoare.

„Obiceiurile sănătoase pot prelungi profund calitatea și durata vieții”, a explicat Adrian Gore, fondatorul Discovery Vitality, într-un comunicat.”Datele noastre arată că impactul nu este doar semnificativ, ci se aplică la toate vârstele, factorii de risc și stările de sănătate – menținerea unei cantități mici de activitate fizică are un impact de durată asupra sănătății. Având în vedere rolul comportamentului în riscul de sănătate la nivel global, o mai bună înțelegere a mecanismelor obiceiurilor poate fi o modalitate puternică de a îmbunătăți sănătatea individuală – și de a face să evolueze sistemele noastre de sănătate pentru a prioritiza sănătatea preventivă.”

„Această cercetare arată în mod clar puterea micilor schimbări de comportament și impactul semnificativ pe care acestea îl pot avea asupra sănătății și bunăstării”, a adăugat Neville Koopowitz, CEO al Vitality U.K. „Să faci pași consecvenți pentru a realiza un obicei de sănătate este esențial și putem vedea în cadrul acestor date că nu este niciodată prea târziu pentru a începe. Această abordare a activității fizice și a exercițiilor fizice obișnuite are potențialul de a transforma și de a îmbunătăți complet sănătatea noastră colectivă.”

Profesorul Joan Costa-Font, de la London School of Economics, a făcut apel la cei din guvern să acorde prioritate nevoilor mai mari de sănătate ale societății.

„Constatările acestui studiu reprezintă un apel clar la acțiune pentru factorii de decizie politică pentru a promova prevenția în domeniul sănătății publice și pentru a se baza pe puterea obiceiurilor sănătoase pentru a îmbunătăți rezultatele individuale și colective în materie de sănătate”, a declarat acesta.

„Intervențiile reușite bazate pe obiceiuri pot prelungi speranța de viață, pot implica economii considerabile pentru serviciile de sănătate publică, pot îmbunătăți productivitatea și pot contribui la abordarea provocărilor semnificative pe termen lung reprezentate de sănătatea mintală, izolarea socială și bolile netransmisibile, cum ar fi cancerul și diabetul de tip 2”, a concluzionat profesorul Joan Costa-Font.

048
Furtună Cristiana
Experiență de 10 în presa din România. Reporter și redactor la o televiziune locală din Galați, iar după ce a descoperit presa online, a ocupat mai multe poziții la publicații online: redactor, social media manager, editor coordonator.

    Comments are closed.