Știri

Un celebru lanț de supermarketuri dispare din România. Toate magazinele au fost vândute

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Delhaize ”The Lion” Nederland BV, compania care deține lanțul de supermarketuri Mega Image, intenţionează să preia retarilerul Profi. Tranzacția de 1,3 miliarde de euro a fost încheiată la finalul anului 2023, informează Agerpres.

Delhaize „The Lion” Nederland BV este o companie a grupului Ahold Delhaize, prezent pe piaţa românească prin intermediul Mega Image, care are ca obiect principal de activitate comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Profi Rom Food îşi desfăşoară activitatea în domeniul comerţului cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Profi Rom Food este deţinută de MEP Retail Luxco Sarl, parte a grupului de investiţii MidEuropa.

„În cadrul analizei, autoritatea de concurenţă va evalua impactul operaţiunii asupra consumatorului final şi al furnizorilor pe piaţa de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observaţii cu privire la achiziţia notificată”, se menţionează în comunicat.

Conform prevederilor Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Profi se vinde cu 1,3 miliarde de euro

La finele lunii octombrie 2023, Fondul de private equity MidEuropa anunţa, printr-un comunicat, că a încheiat un acord privind vânzarea Profi Rom Food către Ahold Delhaize, din care face parte şi lanţul Mega Image, pentru suma de 1,3 miliarde de euro.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezenta cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacţia era cea mai mare de până la acel moment pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est, însă a fost condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare, fiind preconizat a se finaliza în 2024.

„Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate. Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri. Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potenţial de creştere din Europa”, declara Robert Knorr, managing partner în cadrul MidEuropa.

0184
Adrian Vrauko
Adrian Vrauko este jurnalist cu 14 ani exeperiență în domeniul social și eveniment. Și-a început cariera la Realitatea TV, iar dupa ani de televizune a trecut în jurnalismul online și a lucrat pentru mai multe site-uri din top 10 BRAT. De asemeena a condus 5 ani un site de lifestyle feminim care era pe primul loc în topul accesărilor.

Comments are closed.