Știri

Cel mai mare supermarket din România dispare! Ce companie l-a cumpărat și în ce se transformă

Carrefour a luat decizia de a închide mai multe surpermarketuri, în urma tranzacției prin care a cumpărat magazinele Cora. Astfel, pe lângă reorganizarea și transformarea acestora în magazinele Supernova, compania franceză a hotărât să pună lacătul pe ușa unor magazine de proximitate deținute de Cora în București.
Este vorba de 4 magazine Cora Urban pe care Carrefour nu le mai considera rentabile. Potrivit retailer-ului francez, personalul angajat în cadrul acestor magazine va fi relocat.

„Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Carrefour.

Tranzacția prin intermediul căreia Carrefour a cumpărat magazinele Cora va face și victime. Pe lângă reorganizarea și transformarea hypermarketurilor Cora în Supernova, cei de la Carrefour au luat decizia de a închide definitiv mai multe supermarketuri din București. Este vorba despre patru dintre magazinele de proximitate deținute de Cora, în mai multe zone ale Capitalei.
“Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.

În acest sens, după o analiză riguroasă, cele patru magazine cora Urban, respectiv cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127), vor fi închise permanent. Echipa va rămâne în cadrul companiei și va fi relocată către alte magazine din rețeaua noastră, ulterior închiderii și fără întreruperi de activitate”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Carrefour.

Carrefour a cumpărat Cora

În noiembrie 2023, cei de la Carrefour au făcut un anunț oficial privitor la preluarea magazinelor Cora.

„Carrefour anunță finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților brandului Cora din România. În plus față de cele 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate, Carrefour devine și angajatorul celor peste 2000 de lucrători care au asigurat activitatea Cora în România.

În perioada următoare, hipermarketurile și magazinele de proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces treptat de rebranding, care urmează să fie finalizat la sfârșitul anului 2024. Carrefour este determinat să le ofere clienților cea mai bună experiență în hipermarketurile și magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului, iar magazinele de proximitate vor fi închise o perioadă scurtă de timp, pentru a fi rapid adaptate la formatul Carrefour Express. Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul anului 2023, atunci când se va lansa și campania Cora devine Carrefour, menită să vină în ajutorul consumatorilor și să îi familiarizeze cu noile beneficii.

Experiența actuală a clienților Cora va evolua treptat către universul Carrefour. Aceștia vor face cunoștință cu produsele și furnizorii deja consacrați, cu produsele locale, expertiza comercială și standardele de calitate Carrefour, dar se vor bucura în continuare și de vechile practici eficiente păstrate de noua echipă de angajați. Strategia va fi implementată treptat, asigurând o integrare cât mai bună ale ambelor universuri comerciale, astfel încât actualii și viitorii clienți să beneficieze cât mai curând posibil de campaniile promoționale Carrefour și de selecția de produse a retailerului. Aceeași abordare va fi aplicată și în relaționarea cu furnizorii și alți parteneri, pentru ca aceștia să adere cât mai curând posibil la toate procedurile și standardele Carrefour”, se preciza, la vremea respectivă, într-un comunicat de presă.

0123
Rozalia Despinescu
Experiență de 10 în presa din România. Reporter și redactor la o televiziune locală din Galați, iar după ce a descoperit presa online, a ocupat mai multe poziții la publicații online: redactor, social media manager, editor coordonator.

    Comments are closed.