O nouă majorare a pensiilor anunțată pentru începutul lui 2025! Cu cât se vor indexa veniturile la inflație și ce înseamnă asta pentru pensionari
Statul are vești bune pentru pensionari. Începând cu anul 2025, pensiile din România vor beneficia de nouă majorare semnificativă, conform unei decizii a Guvernului. Astfel, pensiile vor fi indexate cu inflația, conform indicatorului furnizat de Institutul Național de Statistică (INS), ceea ce se traduce într-o creștere estimată de 10,4%. Aceast își propune să ajute pensionarii să facă față creșterii costurilor de trai și să păstreze puterea de cumpărare.
Indexarea pensiilor cu inflația reprezintă o practică obișnuită în România și se realizează, de regulă, la începutul fiecărui an. Procedura are rolul de a ajusta pensiile în funcție de evoluția prețurilor de consum și este menită să asigure că beneficiarii de pensii nu sunt dezavantajați de creșterea generală a prețurilor.
Într-o dezvoltare suplimentară a măsurilor luate în acest sens, Guvernul a decis, în acest an, să implementeze două etape distincte de majorare a pensiilor. Pe lângă indexarea cu inflația de 10,4%, pensionarii vor beneficia și de o recalculare a pensiilor în conformitate cu noua lege a pensiilor, care va intra în vigoare la 1 septembrie 2024. Această recalculare va aduce o ajustare suplimentară de 13,8% pentru pensii, contribuind astfel la o creștere semnificativă a veniturilor pentru pensionarii din România.
Surse politice consultate de Economedia au confirmat că aceste măsuri sunt parte a unei strategii mai ample de îmbunătățire a sistemului de pensii și de asigurare a unei mai bune protecții sociale pentru vârstnici. De asemenea, aceste măsuri reflectă angajamentul Guvernului de a sprijini pensionarii în fața provocărilor economice și de a răspunde nevoilor acestora într-un context economic dinamic.
Cu toate că aceste schimbări sunt binevenite pentru mulți pensionari, ele vin și cu provocări legate de implementare și sustenabilitate pe termen lung. Astfel, Guvernul va trebui să monitorizeze atent impactul acestor măsuri și să ajusteze politica de pensii în funcție de evoluțiile economice viitoare.
Poșta Română livrează deciziile de recalculare către pensionari
Începând cu ziua de vineri nu mai puțin de 10.000 de poștași își încep drumul prin toate colțurile României pentru a le înmâna bătrânilor, astfel încât toată lumea să afle care sunt veniturile de care vor beneficia după vestita recalculare. Chiar în aceste clipe plicurile în cauză sunt tipărite. Poșta Română, prin glasul directorului Valentin Ștefan a explicat care este exact procedeul prin care se vor întâmpla lucrurile. Acesta a mai subliniat că este foarte important ca pensionarii să fie acasă în următoarele două săptămâni pentru a prelua decizia. De asemenea, dacă un pensionar nu este găsit la domiciliu, poștașul va reveni și a doua oară. Dacă persoana în cauză este de negăsit și de această dată, atunci vârstnicul poate ridica decizia de la cel mai apropiat oficiu poștal.
„Noi la Compania Nationala Poșta Română suntem responsabili de ultimul pas al acestui proces. Am primit deciziile si lista beneficiarilor de la casele nationale de pensii si acum sunt printate si urmeaza sa intre in distribuire. Cu alte cuvinte, zilele ascestea le trimitem din centrele noastre regionale catre oficiile postale, catre factorii postali, astfel incat vineri dimineata sa le aiba pregatite si sa le duca la beneficiari. Toti salariatii vor fi pe teren.
Aproximativ 10.000 de postasi vor merge sa duca din aceste decizii. Cu siguranta ne asteptam sa fie si astfel de cazuri 9n.r. în care pensionarii nu sunt acasă). In aceasta situatie, salariatul companiei va avea o a doua incercare de a distribui documentul. Daca nu este acasa beneficiarul nici din a doua incercare, atunci poate merge la Oficiul Postal cel mai apropiat sa ridice acest document. Compania are o capacitate de livrare de aproximativ un milion de trimiteri zilnic. 4,5 milioane de trimiteri trebuiesc livrate in doua saptamani, se incadreaza in normalul companiei. Procedura de livrare este una complexa. Nu e ca si cum lasi ziarul la cutia postala. Trebuie sa ne asiguram ca beneficiarul este persoana reala, se verifica actul de identitate, semneaza si dupa i se inmaneaza plicul. Trebuie sa le inmanam doar beneficiarului.
Asta prevede conventia. Oamenii au sunat la Call center-ul Postei Romane si au intrebat acest lucru. Recomandarea este sa nu suntati, veti primi acelasi raspuns: distribuirea incepe incepand cu data de 16 august si va dura doua saptamani. Nu exista un grafic stabilit la nivel central. Graficul de distribuire este stabilit la nivel de oficiu postal, la nivel local, asa ca nu am putea sa raspundem nici prin Call center nici de aici in ce zi va primi beneficiarul sau ce beneficiar va primi in ce zi trimiterea, dar in urmatoarele doua saptamani fiecare va primi aceasta decizie”, a declarat Valentin Ștefan, directorul de la Poșta Română pentru Realitatea.