Știri

Categoria de români care au obligaţia să-şi schimbe cartea de identitate în termen de 15 zile. Ce documente sunt necesare şi ce taxă trebuie plătită pentru eliberarea noului buletin

Sunt câteva situaţii în viaţă în care este necesară schimbarea cărţii de identitate. Buletinul trebuie schimbat obligatoriu o dată la 10 ani, atunci când devenim proprietari şi ni se schimbă adresa de domiciliu, dar şi în cazul căsătoriei, când unul dintre soţi preia numele celuilalt soţ.

Potrivit articolului 19 din Ordonanța de Urgență nr. 97 din 14 iulie 2005, schimbarea actului de identitate este obligatorie atunci când se modifică numele sau prenumele titularului.

După înregistrarea căsătoriei la Serviciul de Stare Civilă, soțul care și-a schimbat numele are obligația ca, în termen de 15 zile de la modificarea numelui, să solicite eliberarea unui nou act de identitate.

Documente necesare pentru emiterea unei noi cărţi de identitate

Pentru a schimba buletinul după căsătorie, trebuie să te prezinţi la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei din raza de domiciliu cu următoarele acte:

actul de identitate vechi, care urmează să fie preschimbat;
certificatul de naștere, în original;
certificatul de căsătorie, în original, care atestă schimbarea numelui de familie în urma căsătoriei;
documentul care dovedește adresa de domiciliu, cum ar fi un extras de carte funciară sau alt document oficial, în original și copie; acesta trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea cererii pentru eliberarea noului act de identitat
chitanța care dovedește plata taxei pentru eliberarea noului buletin. Această taxă nu este una fixă, putând varia ușor de la o localitate la alta. În general, aceasta se învârte în jurul valorii de 7 lei și se poate achita fie la orice oficiu al Poștei Române sau CEC Bank, fie chiar la ghișeul unde se depun actele pentru eliberarea cărții de identitate.

Până la eliberarea noii cărţi de identitate, vechea carte de identitate rămâne valabilă. După depunerea cererii de solicitare a unui nou buletin, termenul de eliberare a acestuia poate varia în funcție de volumul de lucru al funcţionarilor din cadrul serviciului public comunitar și de specificul fiecărui caz.

062
Adrian Vrauko
Adrian Vrauko este jurnalist cu 14 ani exeperiență în domeniul social și eveniment. Și-a început cariera la Realitatea TV, iar dupa ani de televizune a trecut în jurnalismul online și a lucrat pentru mai multe site-uri din top 10 BRAT. De asemeena a condus 5 ani un site de lifestyle feminim care era pe primul loc în topul accesărilor.

Comments are closed.