Știri

Marcel Ciolacu, despre boicotarea supermarketurilor: „Sunt total de acord în ce privește creșterea de prețuri, dar cred că putem rezolva acest lucru

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat, într-o postare pe TikTok, că este „total de acord” cu boicotarea supermarketurilor din cauza creșterii prețurilor, însă a precizat că soluția constă în modificarea legislației. Ciolacu a spus că un boicot al supermarketurilor ar însemn și un boicot al producătorilor autohtoni.

Marcel Ciolacu a făcut aceste afirmații în cadrul unui „haul românesc”, în care a prezentat pe TikTok cumpărăturile făcute la supermarket, cu produse făcute exclusiv în România

„Cu adevărat, am fost la supermarket. Sunt total de acord cu boicotarea supermarketurilor în ceea ce privește creșterea de prețuri, dar cred că putem rezolva acest lucru și modificând legislația. Totuși, boicotând supermarketurile, boicotăm și producătorii autohtoni, îi boicotăm și pe români”, a spus Ciolacu.

Primul-ministru susține că soluția ar fi una de natură legislativă, care să limiteze adaosul comercial.

„Părerea mea este că trebuie intervenit legislativ și toată gama de produse să aibă același adaos comercial pe toată linia de distribuție, plus desfacere. Eu așa aș dori să fac în viitor”, a spus Ciolacu.

Apoi Ciolacu a scos din sacoșă produsele cumpărate, menționând explicit numele unor producători români. „Dacă tot am vândut Ardealul, am luat și pateu Ardealul”, a spus Marcel Ciolacu.

@marcel_ciolacu Susțin producătorii români! Aşa cum am promis, ✨haul✨ românesc! #marcelciolacu #romania #emotii #haul #produseromanesti #producatorilocali ♬ sunet original – marcel_ciolacu

Ideea boicotării supermarketurilor a fost lansată de către Călin Georgescu care i-a îndemnat pe români să nu mai facă cumpărături din marile lanțuri de retail în ziua de luni, 10 februarie.

„Vă rog, dragii mei români, ca luni, pe 10 februarie să dăm un semnal clar de demnitate şi verticalitate că poporul nu mai tolerează exploatarea şi păcălirea noastră ca neam şi ţară. Cu atât mai mult cu cât această zi nu a fost aleasă întâmplător. Este ziua Sfântului Haralambie, sfântul rodului care ocroteşte de lipsuri şi de foamete, care aduce belşug în familie şi în locuri unde este cinstit”, a spus Georgescu într-o postare pe Facebook.

El a invocat faptul că supermarketurile au introdus case de marcat fără vânzători pentru a reduce numărul de angajați și că nu ar plăti impozitul pe profit.

„Ați venit în România să faceți afaceri? Atunci plătiți corect impozitele! Nu mai jucați cifrele în contabilitate, angajați români pe care să-i plătiți demn și să le oferiți respect așa cum faceți și în Occident. Cumpărați și revindeți produse românești la prețuri corecte”, a mai spus Georgescu.

Cu toate acestea, mai toate lanțurile de retail din România au raportat profit consistent în anul 2023. Astfel, Carrefour a raportat un profit de 249 milioane lei în 2023, Lidl Discount a avut un profit de peste un miliard de lei, Kaufland a înregistrat 864 milioane lei profit, iar Mega Image a raportat 218 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului de Finanțe citate de G4Media.

041
Cristiana Furtuna
Experiență de 10 în presa din România. Reporter și redactor la o televiziune locală din Galați, iar după ce a descoperit presa online, a ocupat mai multe poziții la publicații online: redactor, social media manager, editor coordonator.

    Comments are closed.