Știri

Noua taxă se introduce din aprilie 2025. Fiecare persoană achită obligatoriu. NU se permite accesul

O nouă taxă aplicată în România chiar de astăzi, 6 aprilie. Se va plăti la fiecare trecere, potrivit deciziei anunțate deja încă din luna martie și care intră în vigoare acum. Iată toate detaliile, dar și o altă decizie implementată de un celebru lanț de magazine din Marea Britanie, care a provocat nemulțumire.

Începând cu 6 aprilie 2025, Talciocul din Alba Iulia va introduce pentru prima dată o taxă de acces, de 5 lei de persoană. Decizia, anunțată pe 1 martie 2025, vine ca parte a unor noi măsuri pentru îmbunătățirea facilităților și a experienței vizitatorilor.

Astfel, începând cu prima duminică din luna aprilie, cei care doresc să viziteze târgul vor fi obligați să plătească această taxă.

Deși se va percepe taxa de intrare, administratorii Talciocului au precizat că vizitatorii vor putea beneficia în continuare de servicii esențiale, precum două toalete ecologice și un grup sanitar bărbați/femei, toate disponibile gratuit.

În plus, va fi amenajat un banc de probă pentru testarea aparaturii electrice la 220 V, care va putea fi utilizat fără costuri suplimentare.

Noua măsură are ca scop sprijinirea întreținerii și dezvoltării Talciocului, iar autoritățile locale speră că va contribui la o experiență mai plăcută și mai sigură pentru toți vizitatorii, scrie ziarulunirea.ro.

ALDI experimentează „taxa de acces” în magazine
O altă „taxă” s-a decis recent în Marea Britanie. Un nou model de cumpărături testat în Regatul Unit ridică semne de întrebare privind viitorul experienței fizice în retail

Retailerul german ALDI a implementat un sistem inovator în magazinul său Shop & Go din Greenwich, Londra, care presupune blocarea unei sume de 10 lire sterline (aproximativ 12 euro) pe cardul clientului încă de la intrarea în magazin. Suma este dedusă automat din costul cumpărăturilor sau returnată integral în cazul în care clientul nu face nicio achiziție. Totuși, rambursarea nu este instantanee, iar procesul poate dura câteva zile.

Acest demers face parte dintr-un proiect pilot menit să eficientizeze experiența de cumpărături și să reducă interacțiunea umană, prin eliminarea caselor de marcat tradiționale. Intrarea în magazin este permisă exclusiv pe baza unui cod QR generat în aplicația mobilă dedicată, unde utilizatorii trebuie să își înregistreze un card bancar.

În interior, clienții pot selecta produsele dorite fără a le scana, acestea fiind detectate automat printr-un sistem complex bazat pe camere, senzori și algoritmi de inteligență artificială. La plecare, plata este procesată automat, fără ca utilizatorii să treacă printr-un punct de checkout.

073
Cristiana Furtuna
Experiență de 10 în presa din România. Reporter și redactor la o televiziune locală din Galați, iar după ce a descoperit presa online, a ocupat mai multe poziții la publicații online: redactor, social media manager, editor coordonator.

    Comments are closed.