Un supravieţuitor a fost găsit pe scaunul 11A al aeronavei Boeing Dreamliner prăbuşită în India, a anunţat şeful poliţiei din Ahmedabad, deşi anterior anunţase că nimeni dintre cei 242 de oameni de la bord nu pare să fi supravieţuit. Vezi mai jos cu ce l-a ajutat locul 11 A
„Poliţia a găsit un supravieţuitor care a stat pe scaunul 11A. El este în spital şi este sub tratament. Nu pot spune încă nimic despre numărul de decese. Numărul morţilor ar putea creşte, deoarece avionul s-a prăbuşit într-o zonă rezidenţială”, a declarat comisarul GS Malik, citat de agenţia de presă ANI, scrie News.ro.
Potrivit Hindustan Times (HT), supravieţuitorul se numeşte Vishwash Kumar Ramesh, are 40 de ani şi este cetăţean britanic. El se afla în India pentru câteva zile pentru a-şi vizita familia şi se întorcea în Regatul Unit împreună cu fratele său, Ajay Kumar Ramesh (45 de ani).
„La 30 de secunde după decolare, s-a auzit un zgomot puternic şi apoi avionul s-a prăbuşit. Totul s-a întâmplat atât de repede”, a declarat pentru HT Vishwash, care a suferit „leziuni de impact” pe piept, ochi şi picioare.
Zborul Air India cu destinaţia Gatwick – un Boeing 787-8 Dreamliner – cu 242 de persoane, inclusiv membri ai echipajului, a decolat joi la ora locală 13.39 şi s-a prăbuşit în câteva minute, izbucnind în flăcări. Air India a declarat că 169 dintre cei 230 de pasageri erau cetăţeni indieni, 53 cetăţeni britanici, şapte portughezi şi un canadian. Echipajul era format din 12 persoane.
Vishwash, care încă mai avea cartea de îmbarcare, a declarat pentru HT: „Când m-am ridicat, erau cadavre în jurul meu. Mi-a fost frică. M-am ridicat şi am fugit. Erau bucăţi din avion în jurul meu. Cineva m-a apucat şi m-a urcat într-o ambulanţă şi m-a dus la spital.” Vishwash a declarat că stă în Londra 20 de ani, iar soţia şi copilul său sunt în acolo.
El a spus că fratele său Ajay era aşezat pe un alt rând în avion. „Am vizitat Diu. A călătorit cu mine şi nu-l mai găsesc. Vă rog să mă ajutaţi să-l găsesc”, a declarat el pentru HT.
În alte părţi ale spitalului unde era internat, familiile şi prietenii pasagerilor aflaţi la bordul avionului Air India îşi căutau rudele. Printre aceştia se aflau membri ai familiei fostului ministru-şef al statului Gujarat, Vijay Rupani, care se afla şi el în acel zbor. Sailesh Mandliya, care l-a asistat anterior pe Rupani, era la spital în căutarea fostului ministru-şef. „Îl căutăm. Dacă aflaţi ceva, anunţaţi-mă”, a declarat Mandliya pentru HT.
Cu ce l-a ajutat locul. Detalii esențiale
Locul 11A, ocupat de supraviețuitorul din accidentul Boeing 787 Dreamliner al zborului Air India AI171, este un loc situat în partea din față a aeronavei, lângă fereastră, pe partea stângă a avionului. Deși autoritățile nu au confirmat oficial detaliile despre poziția exactă în avion a fiecărui pasager în momentul impactului, iată câteva posibile motive pentru care locul 11A ar fi putut contribui la supraviețuire:
🛡️ 1. Poziție în fața aripilor – zonă mai sigură în unele prăbușiri
Locul 11A este situat în fața aripilor, într-o zonă care, potrivit unor analize ale accidentelor aeriene, poate avea o rată de supraviețuire mai mare comparativ cu zona din spate. În special în prăbușiri cu impact în spate sau în partea centrală a aeronavei, pasagerii din față au șanse mai mari să evite forțele cele mai distructive.
🔥 2. Evitarea exploziei rezervorului de combustibil
Dreamlinerul era puternic alimentat pentru un zbor lung, ceea ce a dus la o explozie și incendiu de proporții. Rezervoarele de combustibil sunt de regulă amplasate în aripi și în fuzelajul central. Fiind în fața aripilor, locul 11A s-ar fi aflat la distanță de sursa principală a focului.
🚪 3. Apropierea de ieșirile de urgență
În multe configurații de Boeing 787, ieșirile de urgență sunt situate chiar înainte sau după rândul 11. Dacă avionul a rămas parțial intact în partea frontală, pasagerul aflat pe 11A a avut acces rapid la evacuare, evitând fumul gros și flăcările din spate.
🧠 4. Reacție rapidă și poziție favorabilă
Poziția la fereastră poate părea dezavantajoasă, dar în cazul în care partea laterală a avionului nu a fost zdrobită complet, pasagerul ar fi avut o vizibilitate mai bună asupra exteriorului, putând lua rapid decizia de a se târî spre o ieșire sau chiar să iasă printr-o ruptură a fuzelajului, în funcție de avarie.
🏃♂️ 5. Factori individuali
În cele din urmă, supraviețuirea a ținut și de noroc, condiție fizică, luciditate și viteza de reacție. Poziția favorabilă a contat, dar modul în care a acționat imediat după impact a fost esențial.