Știri externe

Un român face dezvăluiri îngrozitoare despre avionul Air India care s-a prăbușit. A lucrat de sute de ori cu avionul morții

Un român care lucrează pe aeroportul din Londra face dezvăluiri îngrozitoare despre avionul care a luat viața a 242 de oamneni pe pagina sa de Facebook.

„Lucrez la Heathrow, ma ocup de ground handling, adica pe intelesul tuturor, incarc, descarc bagaje, la mana sau cu High Loadere (daca avionul ere containere), si stau la casca in timpul pushback-ului, deci vreau nu vreau fac si eu un walkaround la avion, si am ceva cunostinte elementare de mecanica de aviatie (ca deh trebuie sa pot observa anumite lucruri), la baza sunt inginer de utilaje (da am absolvit o facultate de inginerie) si ma pricep la mecanica si hidraulica. Si prietenii stiu ca am si ceva cunostinte elementare de zbor.

Compania la care lucrez a avut contract de ground handling cu Air India pana in Octombrie anul trecut. Cand Air India a semnat un contract global cu Menzies (ratiuni economice).

Avionul implicat in accident VT-ANB l-am incarcat/descarcat de zeci daca nu sute de ori in ultimii 5 ani.

Pilotii si insotitorii de zbor pe multi chiar ii cunosc din vedere si cu unii am schimbat ceva vorbe si pe alte teme in afara de cele legate de serviciu.

Da ai dreptate Air india are multe carente la mentenanta, si la echipaje, si mai sunt si carentele de ordin social si de senioritate din echipaj, si la partea de handling din India.

Toate astea se aduna si stim in aviatie minus cu minus nu da plus… ci victime.

Sa le luam pe rand.

Mentenanta la Air india e sublima dar aproape ca lipseste cu desavarsire, sarma si banda adeziva (si nu nu vorbesc de speed tape, ci de banda adeziva ordinara argintie sau neagra de 3£ rola), sunt instrumentele principale de reparatie si mentenanta la Air India.

Pilotii, si nu nu vorbesc despre cei implicati in accident caci despre morti numai de bine, au multi un miserupism de numa numa, la walkaround, e momentul de selfie-uri sau apeluri video cu familia, sotia, partenerii de afaceri, amanta etc.

Tot intre piloti se merge doar pe senioritate, nu conteaza ca ala “mai tanar” are dreptate, cum zice ala mai vechi asa se face desi este gresit. La fel si la cabin crew… mi-au deschis usa in timpul pushback-ului si erau sa ma omoare cu toboganul de urgenta, pentru ca asa a zis sefa de cabina sa deschida si sa reinchida usa ca ii se pare ca e curent.

Mai umbla si zvonul ca multi din echipaje (piloti si/sau cabin crew) si-au luat licentele de la pungile de pufuleti cu surprize la fel ca si colegii lor din Pakistan.

In plus India este o societate bazata pe caste, si asta se vede si la echipaje, ceea ce zice unul dintr-o casta superioara e lege, chiar daca toti ceilalti stiu ca ala nu are dreptate.

Ground crew-ul din India e de coma. Am primit zeci de CPM-uri (Container Pallet Message sau pe intelesul tuturor sumarul incarcaturii dintr-un avion, cu pozitie si greutati) gresite, sau incarcatura in cu totul alte pozitii decat specificat pe foaie.

Dap 787 e o bijuterie, dar limitele avionului tin de prostia umana pana la urma.

Legat de accident, se pare ca e vorba de o greseala umana (retragerea flapsurilor in loc de retragerea trenului) posibil combinata si cu o incarcare defectuoasa sau o raportare gresita a incarcaturii.

P.S. dupa 3 ani de raportat ingrijorarile legate de Air India autoritatilor competente si in care 3 ani nu s-a luat nici i masura am rasuflat usurat ca nu mai avem contract cu ei.

P.P.S asa arata rama usii de acces la cala 5 la VT-ANB acu vreo 12-14 luni, (prima fotografie) cand am cerut niste speed tape, si am fost refuzat, pentru ca speed tape-ul e scump, si nu mai au duct-tape. Si a zburat asa pana cand am terminat contractul cu ei. Celelalte fotografii sunt tot de pe la ce am observat la Air India 787” a scris românul pe Facebook.

017

Comments are closed.