Știri externe

Un copil de 4 ani și altul de 13 ani au fost găsiți în epava avionului prăbușit

După ce un britanic a supraviețuit în mod miraculos dezastrului aviatic Air India de joi, The Telegraph reamintește câteva dintre cele mai uimitoare povești ale unor supraviețuitori unici. De-a lungul istoriei, au fost consemnate cel puțin 100 de cazuri în care doar o singură persoană a reușit să scape nevătămată din dărâmăturile unor dezastre aviatice, fie că a fost vorba despre aeronave militare, cargo sau comerciale. Cel mai recent exemplu este tocmai acest cetățean britanic, singurul supraviețuitor al tragediei Air India din orașul indian Ahmedabad. Miracole se întâmplă o fetiță de 13 ani și un băiat de 4 ani au fost găsite în epava avionului prăbușit.

Vishwash Kumar Ramesh se întorcea în Londra după ce își vizitase familia, împreună cu fratele său, care se afla și el în avion, dar pe un alt rând. Imagini remarcabile, surprinse la scurt timp după prăbușire, îl arată pe Ramesh plin de sânge, mergând prin mulțime. „Când m-am ridicat, erau trupuri peste tot în jurul meu. Mi-a fost frică. M-am ridicat și am fugit. Erau bucăți din avion în jurul meu”, a povestit el pentru Hindustan Times, de pe patul de spital.

De-a lungul istoriei, au existat cel puțin 100 de exemple de unici supraviețuitori care au ieșit din dărâmăturile unor dezastre aviatice. Primul exemplu din istorie datează din 17 martie 1929, când Lou Foote, pilotul în vârstă de 34 de ani al unui avion de agrement, a supraviețuit unei prăbușiri în Newark, New Jersey.

Ce este remarcabil este vârsta fragedă a multora dintre acești supraviețuitori, notează ziarul britanic. Vârsta medie este de 24 de ani, iar cea mai mare vârstă este de 52 de ani. Cel mai tânăr, un cetățean thailandez care a supraviețuit unui accident Vietnam Airlines în 2003, avea doar 14 luni.

Având în vedere numărul inevitabil mare de victime, fiecare poveste a unui unic supraviețuitor este deopotrivă remarcabilă și tragică, mai ales când este vorba despre un copil, scrie The Telegraph. Următoarele cinci povești sunt printre cele mai cunoscute cazuri din istoria aviației, selectate de The Telegraph.

Zborul LANSA 508: 11 zile în junglă

În ajunul Crăciunului din 1971, Juliane Koepcke s-a îmbarcat într-un zbor intern în Peru alături de mama ei, Maria. Au făcut acest lucru în ciuda sfatului tatălui lui Koepcke, Hans-Wilhelm, care avertizase asupra proastei reputații a companiei LANSA în ceea ce privea siguranța.

Avionul a fost lovit de un fulger în timpul zborului și a început să se dezintegreze rapid, pierzând altitudine. Koepcke își amintește cum a căzut, încă prinsă în rândul de scaune, de la o înălțime de 3.000 de metri, în inima pădurii amazoniene.

În mod miraculos, Juliane Koepcke a supraviețuit căderii cu o rană la ochi, o tăietură pe brațul drept, o claviculă ruptă și o comoție. Există mai multe teorii despre cum a reușit să supraviețuiască, dar se crede că curenții ascendenți ai furtunii, coronamentul dens al pădurii și faptul că era prinsă de un rând de trei scaune, care au acționat ca un fel de parașută rudimentară, au contribuit la supraviețuirea ei.

A petrecut 11 zile urmând un pârâu prin junglă, timp în care rana de pe braț i s-a infectat și infestat cu larve de muște. În cea de-a noua zi, a dat peste o tabără de tăietori de lemne unde i s-a turnat benzină pe rană și a fost transportată cu o canoe timp de 11 ore până în cea mai apropiată zonă locuită, de unde a fost evacuată la spital. Mama ei nu a supraviețuit accidentului.

Zborul JAT 367: supraviețuitoarea celei mai înalte căderi fără parașută
Se crede că stewardeza Vesna Vulović este persoana care a supraviețuit celei mai înalte căderi fără parașută, de la o altitudine de peste 10.000 de metri.

Când o bombă plasată într-o servietă de o organizație naționalistă croată a explodat pe 26 ianuarie 1972, în timpul zborului JAT, aflat la altitudinea de croazieră, avionul s-a dezmembrat deasupra unui sat izolat din Cehoslovacia.

Ulterior s-a aflat că Vulović a supraviețuit deoarece a rămas blocată în interiorul fuselajului, prinsă de un cărucior pentru servirea mâncării, în timp ce toți ceilalți pasageri și membri ai echipajului au fost aruncați din aeronavă.

Fuselajul a căzut pe un versant montan împădurit și acoperit cu zăpadă, care se crede că a atenuat impactul. De asemenea, se mai crede că tensiunea arterială scăzută de care suferea Vulović în general a făcut-o să leșine atunci când cabina s-a depresurizat brusc, lucru care fi putut contribui la supraviețuirea ei în urma căderii.

Zborul Northwest Airlines 255: un copil de patru ani, singurul supraviețuitor

Cel mai grav accident de până acum cu un singur supraviețuitor, record care ar putea fi revizuit după confirmarea numărului final de victime ale dezastrului Air India, a avut loc la scurt timp după decolarea zborului Northwest Airlines 255 din Detroit, pe 16 august 1967.

În vârstă de doar patru ani, Cecelia Cichan călătorea spre casă în Tempe, Arizona, alături de mama, tatăl și fratele ei de șase ani. În timp ce căutau prin epavă, pompierii au găsit-o pe Cichan încă prinsă în scaun, cu arsuri de gradul trei și fracturi la nivelul craniului, claviculei și piciorului stâng.

În urma interesului mediatic intens de la vremea aceea, Cichan a primit donații de peste 150.000 de dolari. Într-un interviu pentru Daily Mirror din 2012, ea a spus: „Nu trece nicio zi fără să mă gândesc la oamenii care au pierit în Zborul 255. E cam greu să nu te gândești. Când mă uit în oglindă, am cicatrici vizibile”. Și-a tatuat un avion pe încheietura mâinii, ca o amintire veșnică a tragediei căreia i-a supraviețuit.

Zborul Yemenia 626: fetița care a stat 13 ore în apă

Aeronava Airbus A310-324 a Yemenia era în circulație de 19 ani și avea 53.000 de ore de zbor pe 30 iunie 2009, când s-a prăbușit în largul coastei nordice din Grande Comore din arhipelagul Comore, o națiune insulară din Oceanul Indian. Investigațiile ulterioare au stabilit că, pe fondul unor vânturi puternice, avionul a intrat în vrie și s-a prăbușit în mare.

Întrucât Comore nu avea capacitate de salvare maritimă, au fost trimise aeronave militare franceze și o ambarcațiune din insulele vecine Réunion și Mayotte pentru căutări. Epava a fost găsită în largul localității Mitsamiouli, iar printre cadavre se afla Bahia Bakari, o fetiță de 12 ani, văzută agățată de o bucată de epavă în apă. S-a aflat ulterior că se ținuse agățată de acel fragment din epavă timp de 13 ore.

Cu ajutorul pescarilor locali, Bakari a fost salvată și dusă la un spital din Paris cu o claviculă fracturată, hipotermie și tăieturi pe față.

Zborul Afriqiyah 771: copil aruncat din epavă cu câteva momente înainte de incendiu

În dimineața zilei de 12 mai, 2010, un Airbus A330-202 al Afriqiyah Airways se apropia de Aeroportul Tripoli din Libia. Condițiile erau calme, vizibilitatea bună, iar echipajul a fost autorizat să continue apropierea de pistă.

Pe măsură ce aeronava se apropia de pistă, echipajul a fost informat că vremea se deteriorase și că aeroportul era învăluit în ceață. După o tentativă eșuată de aterizare, aeronava s-a prăbușit lângă pistă cu o viteză de aproximativ 485 kmla oră.

La bord se aflau pasageri din mai multe țări, inclusiv Marea Britanie, Franța și Statele Unite. Singurul supraviețuitor a fost un băiat olandez de nouă ani, Ruben van Assouw, care fusese într-un safari alături de familia sa. Copilul avea multiple fracturi la ambele picioare, dar nicio rană care să-i pună viața în pericol. Se crede că a supraviețuit pentru că a fost aruncat din epavă cu câteva momente înainte ca aceasta să ia foc.

Povestea lui Van Assouw a inspirat parțial romanul „Dragă Edward” al lui Ann Napolitano, despre unicul supraviețuitor al unui accident aviatic. Cartea a fost ulterior adaptată într-un serial TV.

03

Comments are closed.