Patru din zece români spun că vor cheltui mai puțin la Black Friday 2025, potrivit unui sondaj realizat de tbi bank și publicat de Agerpres.ro. Față de anii trecuți, entuziasmul pentru reduceri s-a temperat, iar cumpărătorii se arată mai calculați și mai atenți la cheltuieli.
Bugete reduse și prudență la cumpărături
Conform cercetării, 41% dintre respondenți afirmă că își vor micșora bugetul de Black Friday, în unele cazuri chiar la jumătate față de anul precedent. Doar 15% spun că vor cheltui mai mult decât în 2024, în timp ce 44% intenționează să mențină același nivel de cheltuieli.
De asemenea, 22% dintre români declară că nu vor cumpăra nimic în ziua marilor reduceri, preferând să economisească sau să aștepte alte campanii promoționale.
Este recomandat să vă faceți din timp o listă clară cu produse și să urmați un ghid de Black Friday pentru cumpărături eficiente și în siguranță.
Câți bani vor scoate românii din buzunar
Patru din zece persoane au spus că vor cheltui cel mult 700 de lei, iar alți 20% se gândesc la un buget de până la 1.500 de lei. Doar 11% estimează că vor depăși suma de 2.000 de lei pentru achizițiile din 2025.
Pentru aceste cumpărături, 56% dintre români vor apela la economii, 26% se bazează pe salariul lunii octombrie, iar 12% iau în calcul un credit sau o altă formă de finanțare.
Ce produse sunt cele mai căutate
Electrocasnicele rămân în fruntea preferințelor, vizate de 44% dintre participanți. Urmează electronicele (40%) și produsele IT (29,4%). Mulți români vor cumpăra obiecte utile pentru casă sau nevoi personale, dar aproape o treime declară că vor profita de reduceri pentru a cumpăra din timp cadouri de Crăciun.
Percepția despre reducerile din acest an
Mai bine de jumătate dintre respondenți (53%) cred că reducerile din 2025 vor fi mai mici decât cele de anul trecut, mai ales din cauza creșterii TVA. Alți 32,2% consideră că nivelul ofertelor va rămâne similar.
Românii analizează mai atent ofertele
Aproape 41% dintre participanți spun că urmăresc cel mai mic preț pentru produsele dorite, 30% cumpără doar dacă prețul se încadrează în buget, iar 22,2% așteaptă reduceri cu adevărat consistente înainte de a face o achiziție.
Sondajul realizat de tbi bank a avut loc în octombrie 2025, prin platforma iVox, și a cuprins 1.011 utilizatori de internet din România. Peste jumătate dintre aceștia sunt bărbați, iar mai mult de 30% activează în sectorul de stat.
Susa foto: Dreamstime.com



