Avionul companiei Air India, prăbuşit la câteva minute de la decolare, a ucis și cel puţin 50 de oameni din cartierul rezidenţial Meghaninagar unde a căzut. Potrivit celor mai noi informaţii transmise de autorităţile indiene, în prezent, sunt peste 290 de morți. Ministerul Aviaţiei Civile din India a deschis o anchetă pentru a afla cauzele care au dus la prăbuşirea Boeing-ului 787-8 Dreamliner, care avea 242 de persoane la bord – Vishwash Kumar Ramesh este singurul pasager care a supravieţuit şi a făcut mărturii cutremurătoare despre momentele tragice. Oficialii din Regatul Unit au anunţat că vor trimite o echipă de experţi pentru a participa la investigaţii.
Bilanţul tragediei aviatice din India: peste 290 de morţi, zeci de răniţi la sol şi un singur supravieţuitor dintre călători
Peste 290 de persoane au murit după ce un avionul Boeing 787-8 Dreamliner care se îndrepta spre Londra s-a prăbușit într-o zonă rezidențială la scurt timp după decolarea de pe un aeroport din orașul Ahmedabad, situat în vestul Indiei. 241 dintre cei ucişi au fost la bordul aeronavei, iar ceilalţi sunt locuitori locali și persoane care se aflau în căminul Colegiului și Spitalului Medical BJ când s-a întâmplat tragedia, a declarat pentru CNN un medic senior de la Spitalul Civil Ahmedabad, unde au fost transportate majoritatea persoanelor decedate și rănite.
Mama unui student a povestit că fiul ei a sărit de la etajul al doilea în momentul în care aeronava s-a prăbuşit peste hostelul medicilor. Tânărul s-a ales cu răni care nu îi pun viaţa în pericol. În momentul tragediei, mulţi erau la masa de prânz în clădirea peste care a căzut.
Vishwash Kumar Ramesh, singurul pasager care a supravieţuit în urma accidentului aviatic, a mărturisit pentru The Hindustan Times că „La treizeci de secunde după decolare, s-a auzit un zgomot puternic și apoi avionul s-a prăbușit. Totul s-a întâmplat atât de repede”.
Un ofițer de poliție de rang înalt a declarat reporterilor că avionul a lovit căminul pentru medici al Colegiului și Spitalului Medical BJ, a mai transmis CNN.
Cel puțin trei studenți la medicină au murit, a declarat Swapnil Bhalodia, de la Rețeaua Studenților la Medicină a Asociației Medicale Indiene din Gujarat.
Între 50 și 60 de studenți la medicină au fost internați în spitalele locale, potrivit Federației Tuturor Asociațiilor Medicale din India. În declarație se menționează că doi sau trei studenți sunt în stare gravă, la Terapie Intensivă.
Conform sursei citate, printre pasageri se aflau 217 adulţi, 11 copii şi doi sugari, a declarat o sursă pentru Reuters. Oficialii de la Air India a declarat că 169 erau cetăţeni indieni, 53 erau britanici, şapte portughezi şi un canadian.
Cutiile negre ale avionului nu au fost recuperate, momentan
Răspunsul la întrebarea: „Ce a mers greşit cu zborul Air India 171?” ar putea fi găsit în cutiile negre ale avionului – dispozitive electronice mici, dar rezistente, care înregistrează datele de zbor. Momentan, nu se ştie dacă au fost recuperate cutiile negre ale aeronavei Boeing 787-8 Dreamliner, au relatat jurnaliştii de la BBC. Însă, după ce vor ajunge la anchetatori, răspunsurile nu vor veni imediat – uneori poate dura zile sau chiar săptămâni pentru a analiza datele.
Avioanele sunt echipate, în general, cu două astfel de cutii: una care înregistrează sunetele din cabina de pilotaj, astfel încât anchetatorii să poată auzi ce spun piloții și să identifice eventuale zgomote neobișnuite care le-ar putea oferi indicii. A doua înregistrează date despre zbor, cum ar fi altitudinea și viteza.
De regulă, cutiile negre sunt amplasate în coada avionului, o zonă considerată a fi cea mai puțin afectată în caz de prăbușire, au mai scris cei de la BBC. În imaginile apărute după tragedia aviatică se poate observa că zona din spate a fuselajului a rămas intactă.
Filmul tragediei aviatice din oraşul indian Ahmedabad
Momentul în care avionul Boeing operat de compania Air India, cu destinația Londra, se prăbușește în apropierea Aeroportului din Ahmedabad, un oraş din vestul țării. Pe imaginile postate pe rețelele sociale se vede cum un fum dens s-a ridicat după impactul avionului cu solul.
Imediat după tragedia aviatică, a început o cursă contracronometru, cu polițiști, pompieri și alți angajați ai serviciilor civile, pentru găsirea unor posibili supraviețuitori. În primele minute de căutări au fost recuperate zeci de cadavre aflate în clădirile peste care a căzut avionul.
Ultimul semnal al aeronavei a fost recepționat cu doar câteva secunde după decolare, la 190 de metri altitudine. Este, de altfel, potrivit Flight Radar, altitudinea maximă pe care a avionul a atins-o, înainte de a cădea în gol. Echipajul a transmis un apel de urgență către turnul de control, dar ulterior, nu a mai fost primită nicio reacție de la bord.
Cauzele accidentului sunt, deocamdată, necunoscute şi sunt investigate. Pilotul avea la activ peste 8.200 de ore de zbor, iar copilotul – peste 1.000.
„Investigațiile sunt în curs de desfășurare și am organizat o reuniune a diferiților oficiali pentru a investiga motivele, numărul victimelor și pentru a organiza operaţiunile de salvare. Deocamdată este prematur să vorbim despre numărul victimelor. Asta va dura ceva timp”, a declarat MURLIDHAR MOHOL, ministrul adjunct Aviaţia Civilă.
Conform bazei de date Aviation Safety Network, acesta este primul avion Boeing 787-8 Dreamliner care s-a prăbuşit de când modelul a fost lansat în anul 2011. La bord se aflau 242 de persoane, dintre care 230 de pasageri și 12 membri ai echipajului, inclusiv cetățeni britanici, portughezi și un canadian.
Cu toate acestea, experţii au semnalat o serie de încălcări ale măsurilor privind securitatea zborurilor de către angajhjaţii companiei Air India, care ar fi dus la producerea accidentului. Printre altele, ei menţionează problemele de mentenanţă provocate de nerespectarea standardelor de către mecanicii companiei, depăşirea limitei maxime privind greutatea încărcăturii avionului, precum şi slaba pregătire a piloţilor şi a echipelor de control a zborurilor.
Istoricul aeronavei, care a avut primul zbor în decembrie 2013, arată că opera frecvent zboruri între India și destinații europene, precum Paris sau Amsterdam. De altfel, în urmă cu doar câteva săptămâni, Boeing a transmis că modelul 787-8, cunoscut și sub numele de „Dreamliner”, a atins pragul de un miliard de pasageri transportați.