Ministerul Afacerilor Interne a anunțat lista noilor localități unde cetățenii pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv nașteri și decese.
”Ministerul Afacerilor Interne anunță o nouă extindere a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) cu 25 de localități.
Începând de astăzi, cetățenii din următoarele municipii, orașe și comune pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv nașteri și decese, după cum urmează:
Județul Cluj: Turda, Câmpia Turzii
Județul Iași: Pașcani, Târgu Frumos, Hârlău, Butea
Județul Hunedoara: Hațeg, Brad, Simeria, Peștisu Mic, Băcia, Băița, Certeju de Sus, Șoimuș, Hărău
Județul Ialomița: Fierbinți-Târg, Căzănești, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sinești, Dridu, Perieți, Jilavele, Coșereni, Movilița.
Această reușită vine în urma eforturilor continue depuse de MAI pentru îmbunătățirea și accesibilitatea serviciilor oferite cetățenilor.
Reamintim că, începând cu data 8 mai 2024, a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov putând obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.
Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024”, scriu reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne.
Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației au implementat “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, cod SMIS 2014+ 120025, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.
În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate.
Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național și 3.705,81 lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.
Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea de la nivelul administrației publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată.
Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorț și deces.
Infrastructura S.I.I.E.A.S.C., integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetățeanului, platforma instituțiilor publice partenere – prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administrația publică, și o componentă în care se regăsește o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimii 100 de ani, mai exact, începând cu luna ianuarie 1921.